Przeprowadzenie szkolenia dla personelu sklepowego
(Polska , kraje EU lub wybrane kraje świata)
To szkolenie dedykowane jest personelowi sprzedającemu w sklepach lub punktach usługowych.
Może być przeprowadzone dla właścicieli sklepów lub sieci sklepów w celu podniesienia sprzedaży przez pracujący w sklepach personel sprzedażowy lub przeprowadzone przez firmy sprzedające swoje produkty w celu podniesienia sprzedaży dostarczanych przez nie produktów lub usług.
W przypadku szkolenia sklepu lub sieci sklepów zleconego przez właściciela szkolenie obejmuje :
Etap 1. Analiza pracy personelu sklepowego oraz analiza eskpozycji sklepowej i asortymentowej.
Na tym etapie każdy sklep ( lub wybrane sklepy ) zostanie odwiedzony przez 2 tajemniczych klientów. Pozyskamy wiedzę o sposobie pracy personelu , reakcji na klienta , umiejętności analizy potrzeb i doboru odpowiedniej oferty. Zobaczymy jak personel radzi sobie z obiekcjami klienta. Jak dobiera ofertę , czy sprzedaje produkty komplementarne i poszerza wartość koszyka zakupowego .Przeanalizujemy układ sklepu oraz ekspozycję towaru .
Dokonamy pełnej analizy wyglądu sklepu , pracy personelu z perspektywy klienta oraz skuteczności pracy z perspektywy właściciela i oczekiwanych rezultatów pracy.
Jest to pierwszy etap naszej pracy – niezbędny przy przygotowaniu szkolenia i doborze tematów ( tych , które są faktycznie najistotniejsze ze względu na oczekiwany wynik sklepu )
Etap 2. Dedykowane szkolenie sprzedażowe dla personelu sklepowego.
Na tym etapie przeprowadzimy szkolenie sprzedażowe + warsztaty dla personelu sklepowego.
Czas trwania szkolenia dwa bloki po 2,5 godziny + przerwa kawowa . Razem 5 godzin szkoleniowych .
Poruszone zostaną tematy sprzedażowe przez pryzmat pracy personelu sklepowego.
Rozmowa handlowa – etapy poprzez pryzmat pracy sklepu
- powitanie
- poprawna analiza potrzeb klienta
- poprawna oferta / wprowadzenie nowej perspektywy
- umiejętność radzenia sobie z obiekcjami klienta
- umiejętna argumentacja
- umiejętność zamykania sprzedaży
- przygotowanie oferty uzupełniającej
- sprzedaż wiązana
- powiększanie wartości koszyka zakupowego
Zastosowanie :
- efekt kontrastu
- społeczny dowód słuszności
- wpływ autorytetu
- reguła zaangażowania i konsekwencji
- umiejętności zmiany perspektywy klienta
- wykorzystania oferty
Następnie popracujemy warsztatowo . Tutaj można wskazać markę ( lub produkty ,które są priorytetowe dla sklepu )
- analiza SWOT produktów -przygotowanie do procesu sprzedaży ( wybrana marka )
- cecha -zaleta-korzyść -umiejętność wskazania korzyści dla klienta wynikających z cech oraz zalet produktów wybranych ( ćwiczenia praktyczne )
- umiejętna obrona ceny
- sprzedaż doradcza
- typy klientów i poprawna praca z nimi
- budowanie długotrwałej relacji z klientem
- umiejętność zmiany perspektywy klienta
Etap 3. Podsumowanie w postaci raportu poszkoleniowego.
Na tym etapie spotkamy się i omówimy zarówno szkolenie jak i wszelkie wnioski wynikające z dokonanych działań. Przygotujemy dla osób zarządzających nasze pomysły oraz sugestie zmian jakie powinny być wprowadzone.
Całość usługi będzie dedykowana sklepom i tak przygotowana ,aby uzyskać trzy główne efekty :
- wzrost sprzedaży ( wartościowy oraz ilościowy )
- budowanie wyróżnienia w stosunku do sklepów konkurencyjnych
- zaangażowanie personelu w osiąganie założonych planów
Po tym działaniu klient otrzymuje raport z podsumowaniem wszelkich analiz i działań prowadzonych w sklepie / sklepach oraz sugestie pozwalające zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie personelu .
Działanie możliwe w języku : Polskim / Angielskim / Rosyjskim
W przypadku szkolenia prowadzonego dla firm sprzedających swoje produkty w celu zwiększenia ich sprzedaży :
- Analiza konkurencji w portfolio sklepu
- Analiza pozycji produktów klienta w portfolio sklepu .
- Analiza stosunku personelu sklepowego do produktów klienta.
- Analiza wiedzy o produkcie / marce klienta posiadanej przez personel sklepów
- Analiza implementacji działań marketingowych dotyczących produktów/marki klienta.
- Szkolenie produktowe ( z elementami informacji o firmie klienta ) przy półce dedykowane produktom klienta z wykazaniem przewag konkurencyjnych .
Dostarczenie personelowi sklepowemu argumentów do sprzedaży produktów klienta.
Nauczenie prowadzenia poprawnej rozmowy handlowej z klientem i radzenia sobie z obiekcjami przez pryzmat oferty klienta.
Nauczenie personelu sklepowego zwiększania sprzedaży produktów klienta poprzez sprzedaż wiązaną / komplementarną .
Poprawę ekspozycji produktów klienta.
Ewentualne budowanie programu lojalnościowego dla personelu sklepowego lub klienta końcowego.
Po tym działaniu klient otrzymuje raport z podsumowaniem wszelkich analiz i działań prowadzonych w sklepie / sklepach oraz sugestie pozwalające zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie personelu .
Działanie możliwe w języku : Polskim / Angielskim / Rosyjskim